tiistai 17. syyskuuta 2019

SYYSKUUN KIRPPISLÖYTÖJÄ

DSC_8060-01
Nanny Stillin suunnitteleman Grapponia-sarjan annoskulho.

Viime aikoina oon taas innostunut kirppareista. Tai okei, oon kyllä ollu niistä innostunut jo pitkään, mutta nyt kesällä ja alkusyksystä oon yrittänyt olla ostelematta kirppareilta, koska tiesin että muutto oli edessä elokuun lopussa. Ja mitä vähemmän tavaraa muutettavana, sen parempi! Nyt muuton jälkeen oon kuitenkin vähän lipsunu tästä ajattelutavasta (vaikka uus muutto häämöttää jo joulukuun lopulla, help), ja ostanukki jotain kirppareilta, enkä vaan jättänyt niitä huokaillen sinne.

Ekat muutama viikko Ekotorilla työskennellessä menikin ostamatta mitään, mutta nyt sitten kahden viimeisen viikon aikana oon tehnyt löytöjä ja kotiuttanutkin ne. Parasta, kun pääsee itse ekana näkemään, mitä uutta Turun Rautakadun Ekotorille on tullut! Noh, kaikkea en oo ostanu itelle, vaan oon vinkannu kavereillekin semmosesta, mikä on pistänyt silmään, mutta jolle ei itellä vaan valitettavasti oo tarvetta. Esim. mun vaaleanpunaista rakastavalle ystävälle bongasin söpön vaaleenpunaisen retroseinä(/pöytä)lampun. Toisella kaverilla taas oli etsinnässä uudet yöpöydät, ja vinkkasinkin hänelle ihanista retropöydistä, joita ei ollut vielä edes ehditty hinnoitella, ja kaupaksi meni!

Koska asun tällä hetkellä valmiiksi kalustetussa asunnossa, mun omat astiat odottelee nyt nämä neljä kuukautta ullakolla taas pääsyä käyttöön. Eli nyt onkin sitten hyvä hetki muuttaa astiastoa siihen suuntaan ja sen tyyliseksi, mistä oikeesti tykkään. Ja tähän on tottakai innostanu se, että nyt Ekotorilla työskennellessä silmä harjaantuu huomaamaan niitä oikeita löytöjä, ja hinnatkaan ei päätä huimaa. Tällä hetkellä lähes kaikki mun omistamat astiat oon hankkinu kirpparilta sillon, kun muutin ekaan omaan asuntoon, ja on tullut huomattua tässä vuosien varrella, mikä on oikeesti mun makuun ja mikä ei. Toki se muuttuu ja vaihtelee koko ajan, just nyt on menossa joku värillisen lasin kausi.

DSC_8011-01DSC_8019-01

Nämä ylläolevien kuvien lasiset annoskulhot bongasin Turun Ekotorilta viime viikolla. Kulhot muistuttavat (ainakin omasta mielestäni) Oiva Toikan Kastehelmi-sarjaa, mutta ovatkin osa Nanny Stillin Riihimäen Lasille suunnittelemaa Grapponia-sarjaa. Värinä näissä on neodyymi, ja hintaa neljälle kulholle tuli yhteensä 32 e. Seuraavassa kodissa nämä pääsevät sitten käyttöön, toivottavasti ihan arkenakin. Tykkään! Nämä sopivat myös hyvin yhteen jo omistamieni Kastehelmi-lautasten kanssa (joita löysinkin neljä lisää Ekotorilta viime viikolla).

DSC_8041-01

Tämä matto löytyi viimeviikkoiselta Habitare-reissulta. Tai oikeastaan sen yhteydessä tehdyltä visiitiltä Espoon Nihtisillan kierrätyskeskukseen. Vinkki kierrätyskeskuskävijöille: jos tuotteesta puuttuu hinta, kannattaa mennä rohkeasti kysymään esim. infosta! Tämänkin maton hinnaksi tuli lopulta vain viisi euroa.

DSC_8071-01DSC_8072-01

Marimekko on ollut nyt jo jonkin aikaa vahvasti esillä ja pinnalla. Ei siis tarvinnut kauan arvuutella, että vienkö nämä neljä ihanuutta kotiin. Mukit bongasin Turun Ekotorilta, ja loppusumma näille neljälle oli alle 18 euroa. Kyllä kirppistely vaan on parasta!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti