
Osallistuin tänään Somelemonin webinaariin, aiheena kävijöiden lisääminen blogiin (tai verkkosivuille) Instagramin kautta.
Tässä webinaarin kovimmat kolahdukset:
Instagram-mainonnan triangeli
Lukija on triangelin keskiössä, ja kolme huippukohtaa ovat bogipostaus, oikea kohdistus ja houkutteleva mainos.
Blogipostaus
- ratkoo jonkin lukijan ongelman
- parantaa lukijan elämää/arkea/bisnestä
- antaa selkeitä käytännön vinkkejä
Mainostettavan blogipostauksen valinta
- benchmarking (kurkkaa, mitä muut oman alasi toimijat tekevät ja jalosta ideat)
- lukijoiden kuuntelu (toistuvat kysymykset ja aiheet)
- agenttityö (hakukonesanat, mistä ihmiset ovat kiinnostuneita)
- suositut postaukset
Oikea kohdistus
Lämmin (entuudestaan tuttu) yleisö
- kohderyhmämainostus: #:n kautta löytäneet, julkaisuja tallentaneet, yksäreitä lähettäneet
Kylmä (tuntematon) yleisö
- sulje lämmin yleisö pois mainostuksesta
- kiinnostukset (tunne lämmin yleisösi)
- kaksoisolentokohderyhmä (jo olemassa olevien seuraajien kaltaiset, väh. 500 seuraajaa oltava analysointia varten)
Houkutteleva mainos
Instagram-feed
- käytä sinulle tuttua formaattia (kuva/video)
- huomiota herättävyys, kuvamassasta erottuminen
- lyhyt teksti
- ero normaaliin IG-kuvaan
Instagram-stoori
- aidon, "tavallisen" stoorin näköinen
- ei liian mainosmainen
- käyttäjä on tottunut "poistumaan" Instagramista stooreissa
Prateek Katyal
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti