keskiviikko 13. marraskuuta 2019

MAAILMAN PARAS RUOKAKAUPPA JA BRÄNDITÖN YRITYS

k-citymarket-jarvenpaa-markku-hautala
kuva täältä

Järvenpään K-Citymarket - maailman paras ruokakauppa

Järvenpään K-Citymarket valittiin maailman parhaaksi ruokakaupaksi tänä syksynä. Markku Hautalan johtama ruokakauppa houkuttelee asiakkaita Suomen laadukkaimpiin kuuluvalla sushilla, euron kahvilla ja gourmet-ravintolalla. Kauppa on tullut tutuksi myös panoksesta elämyksellisyyteen ja asiakaskokemukseen sekä muun muassa aidossa italialaisessa pizzauunissa valmistettavasta pizzasta ja itsetehdystä jäätelöstä. Järvenpään K-Citymarket haluaa tarjota asiakkailleen elämyksiä. Kaiken muun lisäksi kaupan tunnelma, kalustus ja esillepanoratkaisut saavat sen erottumaan muista ruokakaupoista.


main
kuva täältä

Muji - bränditön yritys


Japanilainen lifestyle-ketju (Japanin Ikeaksikin kutsuttu) Muji on avannut Suomen lippulaivaliikkeensä Helsingin Kamppiin 8.11.2019. 3500 neliömetrin pinta-alallaan liike on Euroopan suurin. Ketjulla on yhteensä 900 liikettä ympäri maailmaa. Liikkeessä myydään niin kodintavaroita, ruokatarvikkeita kuin muotiakin. Tiloissa on myös lasten leikkipaikka, Open Muji -galleria ja -tapahtumatila ja Muji-ravintola ja -kahvila. Tiloja yhdistää niiden japanilainen visuaalinen ilme: minimalistinen tyyli, puiset hyllyköt ja kattopaalut sekä lämmin valaistus.

Muji on lyhenne japanilaisesta ilmaisusta Mujirushi Ryohin, joka tarkoittaa merkittömiä laatutuotteita. Brändittömyys onkin osa Mujin brändiä ja tuotteet ovat yksinkertaisia. Muji listaa tiedotteessaan kolme yrityksen pääperiaatetta: materiaalien valinta, prosessien virtaviivaistaminen ja pakkausten yksinkertaistaminen. Kun tuote ei huuda jotain tiettyä brändinimeä, siihen on helpompi liittää omistajuus ja ylpeys. Ihmisiä kiinnostaa uniikkius, löytäminen ja vastuullisuus - sen sijaan että tuote olisi amerikkalaisessa mainostoimistossa rakennettu tuote.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti