tiistai 11. syyskuuta 2018
LISÄMYYNTI JA KÄYTTÖYHTEISTUOTE
Tänään kävimme koulussa läpi mitä ovat lisämyynti ja käyttöyhteistuote. Tässä ne avattuna lyhyesti.
Lisämyynti on myyntiä, jossa myyjä tarjoaa ostajalle hyödykettä, joka täydentää asiakkaan juuri tekemää ostosta. Tarkoituksena on saada asiakas ostamaan jotain, mitä hän ei alun perin tullut ostamaan. Tietokonekauppias tarjoaa kannettavaan tietokoneeseen laukkua, hiirtä, tulostinta, tarvittavia kaapeleita, ohjelmia, virusturvaa. Kirjakaupassa taas myyjä tarjoaa kynän ostajalle teroitinta, kumia ja vihkoa. Lisämyynnillä voidaan kasvattaa huomattavasti yrityksen tuloja.
Käyttöyhteystuotteiden hyödyntäminen on käytännössä sitä, että housujen vierestä löytyy housuihin yhteensopiva vyö, tai astioiden vierestä astioihin sopivia serviettejä. Joulun aikaan päivittäistavarakaupoissa leivinpaperin yhteyteen on voitu laittaa piparimuotteja ja sokerimassaa, vaatekaupoissa kesän juhlia varten tuotteiden oheen on laitettu solmioita ja koruja. Käyttöyhteystuotteet lisäävät myyntiä, kun asiakas muistaakin tarvitsevansa esimerkiksi sitruunan lisäksi rusinoita siman tekemistä varten.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti