torstai 16. huhtikuuta 2020

BLOGILLE LISÄÄ KÄVIJÖITÄ INSTAGRAMISTA

prateek-katyal-xv7-GlvBLFw-unsplash

Osallistuin tänään Somelemonin webinaariin, aiheena kävijöiden lisääminen blogiin (tai verkkosivuille) Instagramin kautta.

Tässä webinaarin kovimmat kolahdukset:

Instagram-mainonnan triangeli


Lukija on triangelin keskiössä, ja kolme huippukohtaa ovat bogipostaus, oikea kohdistus ja houkutteleva mainos.

Blogipostaus

  • ratkoo jonkin lukijan ongelman
  • parantaa lukijan elämää/arkea/bisnestä
  • antaa selkeitä käytännön vinkkejä

Mainostettavan blogipostauksen valinta

  • benchmarking (kurkkaa, mitä muut oman alasi toimijat tekevät ja jalosta ideat)
  • lukijoiden kuuntelu (toistuvat kysymykset ja aiheet)
  • agenttityö (hakukonesanat, mistä ihmiset ovat kiinnostuneita)
  • suositut postaukset

Oikea kohdistus

Lämmin (entuudestaan tuttu) yleisö

  • kohderyhmämainostus: #:n kautta löytäneet, julkaisuja tallentaneet, yksäreitä lähettäneet

Kylmä (tuntematon) yleisö

  • sulje lämmin yleisö pois mainostuksesta
  • kiinnostukset (tunne lämmin yleisösi)
  • kaksoisolentokohderyhmä (jo olemassa olevien seuraajien kaltaiset, väh. 500 seuraajaa oltava analysointia varten)

Houkutteleva mainos

Instagram-feed

  • käytä sinulle tuttua formaattia (kuva/video)
  • huomiota herättävyys, kuvamassasta erottuminen
    • lyhyt teksti
    • ero normaaliin IG-kuvaan

Instagram-stoori

  • aidon, "tavallisen" stoorin näköinen
  • ei liian mainosmainen
  • käyttäjä on tottunut "poistumaan" Instagramista stooreissa



unsplash-logoPrateek Katyal

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti